D-vitamiini võtmine suvel

D-vitamiini kutsutakse päikesevitamiiniks ning arvatakse, et D-vitamiini ei pea suveperioodil võtma. Paraku on mitmed uuringud tõestanud, et paljud eestlased vajavad d-vitamiini lisamanustamist aastaringselt.

Me asume 56.–60. laiuskraadil, kus D-vitamiini sünteesiks vajalik hulk päikesekiirgust on olemas vaid suvisel päeval kella 10–14 vahel. Näo, käsivarte ja käte (25% kehapinnast) eksponeerimine päikesele 2-3 korda nädalas vähemalt kümme minutit, annab heleda nahapigmentatsiooniga inimesele umbes 5–10 µg vitamiini D3. Tumeda nahapigmentatsiooniga inimestel tuleks päikese käes viibida rohkem, et saada sama annus vitamiin D3. Kuid juba SPF 8 päikesekaitsefaktor takistab nahas D-vitamiini moodustumist, seega tuleks päikese käes olla ka päikesekaitseta.

D-vitamiini tasemele peaksid eritilist tähelepanu pöörama rasedad, väikelapsed, eakad ja sportlased. Risk d-vitamiini puuduseks on suurem ka neil, kes on tumedanahalised, ülekaalus või rasvunud, ei söö kala ja piimatooteid või ei käi piisavalt palju väljas, et päikest saada. Kindlasti need inimesed, kes mõtlevad suvel D-vitamiini võtmise katkestamisel, peaksid mõtlema, kas ja kui kaua ta igapäevaselt õues viibib. „Kontoritöötajad teevad seda kindlasti vähem, kui rannavalve,“

Väga oluline on ka oma toitumist jälgida, et kui palju me saame D-vitamiini toidust. Kui toit on täisväärtuslik, on lootust, et saame sellest piisaval hulgal D-vitamiini. Headeks D-vitamiini allikateks on rasvane kala, munakollane, maks ja kalamaksaõli. Kuid vajaliku D-vitamiinikoguse saamiseks peaks me iga päev sööma 200–300 grammi mõnda rasvast kala.

D-vitamiini puuduse tunnusteks on: Lihasnõrkus, nukrameelsus, unisus, suurenenud valutundlikkus, mikrotraumad ja luude hõrenemine, kõrgenenud vererõhk, tujukus ja kergesti ärrituvus, langenud kehaline vastupidavus.

Kokkuvõtteks soovitan minna kontrollima oma D-vitamiini taset organismis, enne kui loobud D-vitamiini võtmisest suvekuudel, kuna suvi ei pruugi olla lahendus D-vitamiini puudusele.

Meie omalt pool soovitame järgnevaid D-vitamiine:

Vitamiin D3 kapslid 100 mcg N100

Päevane annus 1 kapsel sisaldab:          µg/kapslis               %NRV*

Vitamiin D3 (kolekaltsiferool)                   100,00 µg (4000 TÜ)        2000

Link: https://tervisepyramiid.ee/toode/vitamiin-d-3-kapslid-100-mcg-n100/

Lisaks tilga kujul: https://tervisepyramiid.ee/toode/vitamiin-d-3-tilgad-10ml-pudel-100-mcg/ 

Vitamiin D3 kapslid 30 mcg N100

Päevane annus 1 kapsel sisaldab:          µg/kapslis               %NRV*

Vitamiin D3 (kolekaltsiferool)                      30,00 µg (1200 TÜ)         600

Link:  https://tervisepyramiid.ee/toode/vitamiin-d3-kapslid-30-mcg-n100/

Lisaks tilga kujul: https://tervisepyramiid.ee/toode/vitamiin-d3-tilgad-10ml-pudel-30-mcg/ 

Vitamiin D3 taimne 60 kapslit

Päevane annus 1 kapsel sisaldab:          µg/kapslis               %NRV*

Vitamiin D3 (kolekaltsiferool)                        50 µg (2000 TÜ)            1000

NB! D3-vitamiin on saadud merevetikatest. Taimsest ekstraktist kapsel. Ei sisalda želatiini, e-aineid ega värvaineid. Sobib taimetoitlastele! Täiesti looduslik ja naturaalne!

Link:  https://tervisepyramiid.ee/toode/vitamiin-d3-taimne-60-kapslit/

Vitamiin D3 tilgad 10ml pudel 11,5 mcg

Päevane annus 1 kapsel sisaldab:          µg/kapslis               %NRV*

Vitamiin D3 (kolekaltsiferool)                             11,5 µg                          230

Link: https://tervisepyramiid.ee/toode/vitamiin-d3-tilgad-10ml-pudel/,